tisdag 22 februari 2011

Jag vill att tiden ska stå still, för jag blir hög av din närhet


Det blir mycket dans. Mycket skratt. Alla bilder man tagit under natten är suddiga men ändå ser man hur lycklig man faktiskt är, för en gång skull. Rykten sprider sig snabbt i lilla Paris. Inte bara i lilla Paris utan grannstaden med. Benen värker, och man ramlar ner i sin obäddade säng. Läppstiftet får sitta kvar. Kläderna slänger man av sig lite halvt samtidigt som man ligger i sängen. Denna natten sover jag ensam, men blir ändå glad för att mitt täcke som jag håller om under natten luktar gott. Det är hans doft, som satt sig i mitt rum, min säng, mitt täcke, min kudde. På så sätt känner jag mig inte ensam längre. Inte inatt.
Kalla mig för idiot, feg eller vad som helst. För jag bryr mig inte. Inte inatt, inte imorgon och inte någon annan gång under min livstid. För nu är jag glad. Äntligen.

Inga kommentarer: